Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Українська туристична громадськість, як і раніше, проявляє значну зацікавленість в чеському напрямку. Попри несприятливі умови, зокрема, абсолютно не¬мотивоване закриття київського офісу CzechTourism, туристич¬ні потоки українців до Чехії збільшуються, наші співгромадяни відкривають для себе нові дестинації в цій центральноєв-ропейській країні... Відчувають це й чеські туроператори та інфраструктурні об'єкти, через що із задоволенням приїжджають до України представляти свої послуги.
Серед представників чеської туристичної індустрії високу активність демонструють курорти скоріш за все завдяки тому, що туристичні потоки з нашої держави саме до чеських оздоровниць демонструють неабиякі показники: так, за даними Чеського статистичного управління, турпотоік на чеські курорти за перші 3 квартали 2013 року збільшився на 10% (6938 чоло¬вік), при цьому українці проводять в оздоровницях рекордну кількість людино-ночей — 11.59. Попереду наших співгромадян лише росіяни — для них цей показник складає 12.25. Утім, ці дані викликають певні сумніви, та про це трохи далі.
Отже, зацікавлення чесь¬ких курортів Україною цілком зрозуміле та обґрунтоване. Тому на традиційні воркшопи, які пройшли 2 та 3 грудня у Києві та Харкові, приїхало досить багато представників чеської сторони. Приємно, що, крім «ветеранів» на кшталт компанії Bohemia Lazne — комплексу готелів та санаторіїв у Карлових Варах чи радонового курорту Яхимов — до України прибули й новачки, які лише виявили бажання співпрацювати з українськими туристичними компаніями та, відповідно, приймати у себе українських туристів. Наприклад, східночеський курорт Клімковіце.
Сама презентація курортних можливостей Чеської Республіки пройшла за роками відшліфованим сценарієм: спочатку представник CzechTourism в Україні Анна Бірковська провела коротку презентацію можливостей курортної галузі Чеської Республіки. Потім виступили представники чеських курортів, готелів та туристичних компаній, відбувся власне воркшоп, тобто спілкування між представниками обох сторін. Врешті-решт, захід закінчився традиційним розіграшем призів від чеської туріндустрії.
З наведених пані Анною даних з'ясувалося, що більше половини показань для лікування й оздо¬ровлення на чеських курортах (51%) стосується лікування захворювань опорно-рухомого апарату, що задля досягнення результату лікування на курорті в більшості випадків необхідно пройти на ньому повний курс — 3-4 тижні. Проте на чеські курорти, як і на всі інші, впливають світові тенденції до скорочення часу перебування, у результаті чого з'являються короткотермінові велнес- та спа-програми, спрямовані на зняття стресу, підвищен¬ня тонусу та загальній релаксації мешканців великих міст.
Перевагою чеських курортів є співвідношення ціни та якості тамтешніх послуг: при порівняно невисокій вартості лікування та оздоровлення їхня ефективність є надзвичайно високою. Як, утім, і рівень послуг, що ними надаються. Це, зокрема. підтверджується найвищою в Європі кількістю курортів, сертифікованих асоціацією EUROSPA-med.
Отже, інтерес українських туристичних компаній до чеських курортів є цілком зрозумілим, так само, як і чеських курортів до контактів з українськими туристичними компаніями, а також вітчизняними медиками, які мають можливість рекомендувати своїм пацієнтам лікування чи оздоровлення на тих чи інших курортах. З метою ознайомлення українських медиків з можливостями чеських курортів останні у співробітництві з CzechTourism регулярно прово¬дять тури для медиків — останній з таких заходів відбувся на початку листопада.
Отже, ефективність співпраці у своєрідному туристично-медичному трикутнику: курорти — лікарі — туристичні компанії — за умови координаційного центру в особі українського представництва CzechTourism доведено багаторічною практикою. На жаль, цього року київське представництво цієї поважної організації було закрите без жодних зрозумілих причин — незважаючи на стале зростан¬ня турпотоків та ефективність роботи його співробітників із залучення туристів до Чехії та розширення ареалу привабли¬вих дестинацій на українському ринку. Утім, не в останню чергу завдяки протестам вітчизняної туристичної громадськості, а також чеських інфраструктурних об'єктів, CzechTourism усе ж таки зберіг певну форму свого представництва в Україні, проте вже без стаціонарного офісу. Що, зрозуміло, серйозно ускладнює діяльність Анни Бірковської та її колег, що, як і раніше, представляють в Україні чеську туристичну галузь.
Цікаво, однак, що в презентаційній брошурі CzechTourism стверджується, що «Чеську Республіку сьогодні представ-ляють 18 зарубіжних офісів CzechTourism в усьому світі. Ведеться підготовка до відкриття нових представництв». Такі твердження інакше, як ницістю, назвати не можна: якщо закривається представництво, резуль¬татом роботи якого є стабільне зростання турпотоку, то за якими ж критеріями здійснюватиметься відкриття туристичних офісів у світі? Чи, можливо, з точки зору центрального офісу CzechTourism у Празі, офіс у Конго. Габоні чи Лібе¬рії цінніший, ніж в Україні? Не сумніваємось, що читачам УТ хотілося б з перших вуст дізнатися, за якими саме критеріями відкриватимуться нові закордонні представництва Чеського туризму...
Насамкінець хотілося б зазначи¬ти ще одне: існують певні факти, які свідчать про неточність статис¬тичних даних щодо туристичних потоків із України, що їх наводить Чеське статистичне управління. Туристичні агенти зазначають, що не є рідкісними випадки, коли їхніх клієнтів — громадян України, реєструють як... росіян! Відповідно, статистичні дані по громадянах сусідньої держави завищуються, а щодо українців — навпаки, занижуються. Звідси цілком можуть витікати висновки: українці до Чехії не їдуть — представництво у Києві можна закривати... Хоча насправді й досі існують готелі, в чиїх базах даних назви держав, що утворилися після роз¬паду СРСР, просто відсутні, тож туристів з цих країн реєструють як росіян... Авторові й самому доводилось кілька разів поясню¬вати закордонним готельєрам, що він не має жодного стосунку до Росії, та вимагати записати в базу замість Russia слово Ukraine... Проте так вчиняють далеко не всі туристи — більшість про таке просто не здогадується. А між тим це зовсім не безневинні речі: від статис¬тичних даних залежить багато що, у тому числі й знижки або бюджети підтримки, не кажучи вже про тематичну спрямова¬ність екскурсійного продукту, мови меню чи музичного фону в ресторанах або змісту інформа-ційних матеріалів, які надаються чеськими туроператорами українським туристам. Знову ж таки, авторові доводилось стикатися з ситуацією, коли в інфогідах для українських (чи, скажімо, киргизьких) туристів наводились координати... посольств та консульств Росії, російських ресторанів чи культурних центрів... Цікаво, у форс-мажорному випадку (на-приклад, утрати паспорту) чим допоможе українцеві російське консульство?
Отже, тягар національного усвідомлення українців за кордоном лежить здебільшого на українських же туристичних компаніях, які мають просві¬щати та переконувати своїх закордонних, у тому числі й чеських, партнерів у тому, що українці — це окрема нація, яка має свою державу. Врешті-решт, у перспективі це призводить до певних вигод — у тому числі й матеріальних.

Маґда ГОНЗІКОВА, менеджер зовнішніх ринків АТ «Курорт Дарков»:
Крім своїх лікувальних та реабілітаційних властивостей, обумовлених наявністю джерела цілющої йодобромної води, а також більш ніж прийнятних цін на послуги проживання, лікування та супутні процедури, курорт «Дарков» — один з найстаріших йодових курортів у Європі — є привабливим для українського ринку з логістичної точки зору. Адже ми розташовані у безпосередній близькості від польсько-чеського кордону та недалеко від аеропорту Pyrzowice (м. Катовіце), куди з Києва здійснює регулярні рейси лоукостер Wizz Air. У такий спосіб транспортна складова відпочинку, лікування та оздоровлення у Даркові не лягатиме важким тягарем на бюджет українських громадян, через що ми сподіваємось на значне збільшення наших гостей саме із України.

Тетяна КАЗАКОВА, директор туристичної компанії «1000 доріг Україна»:
Особисто мене зацікавили перспективи співпраці з чеським курортом «Клімковіце», головним лікувальним фактором на якому (разом із сучасним реабілітаційним та діагностичним обладнанням) є сама природа зі своїм унікальним цілющим джерелом. Це йодобромна солона вода з підземного моря, яке виникло у третинний період, з виключно високою концентрацією ефективних міне¬ральних речовин, у тому числі йоду. Важливою особливістю санаторію «Клімковіце» є можливість лікування на його базі не тільни дорослих, що страждають на хвороби опорно-рухомого апарату, а й дітей з ДЦП. Тому я вважаю, що співпраця українських туристичних компаній з чеськими курортами взагалі, та санаторієм «Клімковіце» зокрема, є високоперспективною.
 

назад >>>