Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

УКРАЇНА ТА США домовились про «відкрите небо»
13 липня у рамках Українсько-американського бізнес-форуму у Вашингтоні було підписано Угоду про зняття обмежень у повітряному сполученні між Україною та США. Документ замінить чинну Угоду між Урядами України та США про повітряний транспорт від 5 червня 2000 року. Нова Угода передбачає лібералізацію кількості авіаперевізників з кожної сторони, рейсів та географії польотів.
Зокрема, документом запроваджуються наступні зміни у повітряному сполученні між Україною та США:
• знімаються обмеження по пунктах відправлення/призначення на територіях обох держав через будь-які проміжні пункти і далі у пункти за межами;
• надається можливість авіакомпаніям обох сторін виконувати польоти з правом п'ятої свободи(право приймати на іноземній території пасажирів, що прямують на територію будь-якої третьої держави, а також адресовані туди ж вантаж і пошту, і право висаджувати пасажирів і вивантажувати вантаж і пошту, що направляються із будь-якої території, в країні-підписанті угоди);
• встановлюється довільна частота та ємність повітряних перевезень авіаперевізниками обох сторін;
• дозволяється самостійне наземне обслуговування в аеропортах.
Угода вступить у силу після завершення внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання документом чинності. Так, в Україні передбачено її ратифікацію Верховною Радою.
Наразі американські авіакомпанії не здійснюють прямі польоти в Україну, проте, за словами міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, «з розвитком відносин між нашими країнами зростатиме потреба у авіасполученні. Вважаємо правильним не чекати, коли це станеться, а вже зараз створити умови для розвитку ринку і здорової конкуренції на ньому». Уперше ініціативу «відкритого неба» між нашими державами висунув міністр транспорту України Георгій Кірпа у квітні 2004 року на зустрічі з тодішнім Послом США в Україні Уїльямом Ґрін Міллером. Проте того ж таки року FAA понизила Україну до другої категорії авіабезпеки, що автоматично унеможливило будь-який прогрес у цьому питанні. Першу категорію авіаційної бузпеки Україні було повернено лише 2011 року, після всебічного аудиту вітчизняної авіаційної галузі з боку як FAA, так і міжнародних організацій.
 

назад >>>