Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Серед багатьох напрямків, куди виїжджають громадяни України з метою туризму й відпочинку, Ізраїль обіймає особливе місце - вже хоча б тому, що потік українців до цієї близькосхідної держави перебуває на стабільно високому рівні протягом багатьох років. Крім того, ізраїльський напрямок унікальний ще й через те, що у показниках обопільних туристичних потоків між нашими державами протягом багатьох років зберігається баланс: кількість українців, що їдуть до Ізраїлю, приблизно дорівнює числу громадян Ізраїлю, які щороку відвідують Україну.
Тому не дивно, що при посольстві цієї країни в Києві вже тривалий час діє представництво Міністерства туризму Ізраїлю, яке не тільки активно просуває його туристичні принади на українському ринку туристичних послуг, але несе певну соціальну функцію - а саме, об'єднує всіх, хто небайдужий до держави Ізраїль як до туристичного напрямку.
20і6 рік з точки зору українсько-ізраїльських відносин є знаковим та ювілейним: так, 25 грудня 1991 року Ізраїль визнав Україну як незалежну дер¬жаву. Наступного дня, тобто 26 грудня, між нашими державами було встановлено дипломатичні відноси¬ни. А 5 років тому, 9 лютого 2011 року, набула чинності українсько-ізраїльська угода про безвізовий режим для короткотермінових поїздок. Отже, не дивно, що саме початок 2016 року Посольство Ізраїлю в Україні, зокрема, представництво Мінтуризму обрало для того, щоб переформатувати та надати нового сенсу громаді київських шанувальників Ізраїлю. 1-го березня у столичному готелі «Прем'єр-палас» відбувся захід Туристичного клубу «Знайомимо з Ізраїлем», куди його організатори - посольство цієї держави та представ¬ництво Міністерства туризму - запросили всіх, хто вважає себе друзями цієї країни та зробив відчутний внесок у формування туристичного потоку із України до Ізраїлю, тобто представників туристичних операторів й агентів, які формують та презентують на ринку України ізраїльський турпродукт, авіакомпаній, що перевозять пасажирів між нашими державами, журналістів та блогерів, які пишуть про Ізраїль, та багатьох небайдужих українців, хто просто любить цю країну та вважає себе її другом. Власне кажучи, надзвичайний і повноважний посол Ізраїлю в Україні Еліав Білоцерковський, виступаючи на заході, зазначив, що традиційно для дипломатії важливими є відносини між урядами, проте щодо України та Ізраїлю, з його точки зору, значно важливішими є відносини між людьми.
Аташе з питань туризму при посольстві Ізраїлю в Україні Лариса Самойлович виголосила перед присутніми доповідь, у якій навела статистичні дані щодо українського туризму до Ізраїлю в останні «безвізові» роки, а також представила своєрідний портрет українського туриста в Ізраїлі.
Крім того, в туристичному потоці українців до Ізраїлю спостерігаються 3 яскраво виражені пики: на Зимові свята (грудень - січень, у період Різдва західного обряду, Нового року та Різдва східного обряду); навесні, тобто з березня по травень та наприкінці літа - вересень та початок жовтня. Туристичному потоку громадян України до Ізраїлю сприяють кілька додаткових факторів. А саме: значна поширеність російської мови, відтак досить низький мовний бар'єр, наявність родинних та дружніх зв'язків, відсутність візових вимог для громадян наших держав, а також значна кількість авіарейсів між аеропортами України та Ізраїлю та, відповідно, порівняно невисока вартість квитка у міждержавному спо¬лученні. Так, за словами пана посла, міжнародний аеропорт «Бен-Гуріон» у 2015 році набув слави першого за кількістю відправлених із аеропортів України авіарейсів. Середня ж вартість авіаквитка в економічному класі між Києвом та Тель-Авівом складала 2015 року близько $200.
Усе перераховане вище дозволило Україні минулого року обійняти почесне шосте місце в рейтингу донорів турпотоків для Ізраїлю. Однак існують й обмежуючі фактори для туризму українських громадян. У першу чергу, це брак інформації про додаткові можливості туризму в Ізраїлі, зокрема, про тематичні тури - гастрономічні, винні, екологічні, подієвий туризм і т.д. Саме тому Лариса Самойлович наголосила на необхідності якнайширше розповсюджувати інформацію про розмаїття туристичних можливостей Ізраїлю всіма можливими каналами, а туроператорів закликала просувати на ринку не тільки традиційні для Ізраїлю каскадні тури, але й тематичні й нішеві продукти.
«Український туризм» поділяє думку пані Лариси: ми вважаємо, що наявний до Ізраїлю турпотік ще далеко не насичений. Разом із тим, саме ізраїльській туріндустрії, зокрема, готельєрам, інкаминг-туроператорам та представникам інфраструктурних об'єктів, варто суттєво посилити свою присутність на українському ринку. Бо в Україні побутує думка, що Ізраїль - це дуже дорога, та ще й небезпечна країна, тому її відвідин варто уникати. Насправді ж ці твердження якщо й мають певний сенс (щодо вартості туристичних послуг), проте за умови ретельного планування турів, вибору готелів економ-класу і, т.д. туристи цілком можуть заощаджувати, не пробиваючи величезних дір у своєму бюджеті.
Що ж до безпеки для іноземних туристів, то мало в якій державі цьому питанню приділяється стільки уваги, як в Ізраїлі. Тому ймовірність для українського організованого туриста, який перебуває в Ізраїлі, постраждати від терористичного акту, наближається до ймовірності бути викраденим інопланетянами...
В Ізраїлі ж досі багато хто вважає, що існує якийсь єдиний «русскій» ринок із центром у Москві. У результаті Мінтуризм вкладає у просування ізраїльського напрямку в Росії значні кошти, які не можуть виправдатися у принципі: путінський режим взяв курс на самоізоляцію, тому виїзний потік росіян до Ізраїлю приречений на подальше скорочення. У той же час багато хто з представників ізраїльської туристичної індустрії досі «не вірить» у можливості України. У результаті промо-бюджет для українського ринку практично не виділяється ані з боку Мінтуризму, ані від підприємницьких структур. У результаті ж значна кількість українських туристів, які, попри все, приїжджають до Ізраїлю, користуються послугами туристичної інфраструктури Палестинської автономії.
Таку ситуацію жодним чином не можна назвати нормальною. Тому сподіваємось, що спільними зусиллями усі, хто небайдужий до Ізраїлю та його туристичної галузі - хоч в Україні, хоч у самому Ізраїлі - зможуть, врешті-решт, поламати цю тенденцію та вивести турпотоки із України на належний рівень, підвищивши їх протягом наступних 10 років принаймні удвічі, а в ідеалі - до 300 тисяч туристів щороку.
 

назад >>>