Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Останнім часом на авіаційному ринку стали спостерігатися цікаві події - в першу чергу, навколо аеропорту Івано-Франківська. Протягом квітня й травня український авіаційний флагман - авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» - оголосила про наміри літати з цього аеропорту на кількох міжнародних напрямках. На момент здачі чергового номера УТ до друку було відомо про такі з них:
Цікаво, що, принаймні на деякі з цих маршрутів (до Валенсії, Аліканте й Ґданська) можливою буде стикування з рейсом Київ - Івано-Франківськ. При чому для пасажирів, що вилітають до вказаних аеропортів з Києва, митний та прикордонний контроль здійснюватиметься у «Борисполі». Як пояснили УТ в авіакомпанії МАУ, технологія здійснення цих рейсів буде такою: пройшовши усі необхідні види контролю в «Борисполі», транзитні пасажири сідатимуть у літак на рейс до Івано-Франківська. Долетівши до столиці Прикарпаття, міжнародні пасажири залишатимуть літак та відправлятимуться до спеціального транзитного залу, звідки невдовзі, піднявшись на борт іншого (або й того ж самого) літака, відправляться до місця свого призначення. При цьому в аеропорту Івано-Франківська їм не доведеться удруге проходити контроль на авіабезпеку, а також митний чи прикордонний види контролю. Що ж до їхнього багажу, то його одразу буде оформлено в Києві до кінцевого місця призначення.
Така організація маршрутної мережі викликає в цілої низки авіаційних експертів припущення, що МАУ в такий спосіб будує для себе в Івано-Франківську резервний хаб. На користь такого припущення свідчать кілька факторів:
 
• Аеропорт «Івано-Франківськ» афілійований з групою «Приват», яка має відношення і до МАУ;
• «Івано-Франківськ» приблизно на 6оо км знаходиться західніше від Києва, відтак плече перевезень у західному напрямку скорочується;
• До Івано-Франківська регулярні та чартерні рейси здійснює з Дніпропетровська та Одеси інша афілійова-на з «Приватом» авіакомпанія - «Дніпроавіа», яка має з МАУ інтерлайн та кодшеринг-угоди.
 
Зауважимо, однак: якщо наші припущення є вірними, й МАУ насправді вибудовує в Івано-Франківську резервний хаб, то наразі він здійснюється у софт-режимі: рейси, які вилітають з нього, є порівняно нечастими (одна, максимум 2 частоти на тиждень), спрямовані на пляжно-рекреаційні (Валенсія, Аліканте) та екскурсійні (Венеція. Ґданськ) напрямки. Крім того, немає жодних ознак того, що з Франківська МАУ збирається дублювати свої маршрути у східному чи південному напрямках. Отже, можна зробити висновок: принаймні на нинішньому етапі лайт-версія Івано-Франківського хабу призначена для туристичних, таких собі напівчар-терних перевезень. Про це свідчать й оголошені перевізником порівняно невисокі мінімальні ціни, при чому з Києва вони є дешевшими, ніж із самого Франківська (наприклад, до Валенсії мінімальна вартість квитка RT складає 7200 грн зі столиці Прикарпаття та 6500 грн з Києва). Не виключено, що при формуванні туроператорами блоків на такі рейси крісла клієнтам туропера-торських компаній на таких рейсах обходитимуться ще дешевше.
Виникає запитання: а що заважало МАУ використовувати в якості другого хабу сусідній Львів? Та відповідь на нього є очевидною: аеропорт «Львів» ім. короля Данила Галицького є державним підприємством, тож обслуговування в ньому генерує додану вартість. У той час можна припустити, що в силу корпоративних зв'язків між означеними суб'єктами господарювання обслуговування літаків МАУ (та й «Дніпроавіа») в Івано-Франківську обійдеться значно дешевше.
На користь гіпотези про резервний хаб у туристичному варіанті свідчить ще й оголошення про запуск найкоротшого в Україні регулярного авіарейсу між Львовом та Івано-Франківськом, який здійснюватиме та ж таки компанія «Дніпроавіа». Відстань між цими аеропортами складає 140 км, тож при мінімальній ціні квитка RT у розмірі 1100 грн навряд чи такий рейс набере достатню для беззбиткової експлуатації кількість пасажирів. А якщо він використовуватиметься для підвозу пасажирів західного регіону України, скажімо, до іспанських рейсів МАУ (не забуваймо про інтерлайн), картина може бути зовсім іншою... Тим більше у світлі ймовірного скасуваня віз з Євросоюзом та в надії на підписання «Відкритого неба».
Утім, чи маємо ми рацію в наших припущеннях, покаже найближче майбутнє. Поки ж нам залишається спостерігати за ситуацією, яка щодня стає все цікавішою.  

назад >>>