Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Те, про що довго говорили авіатори, таки трапилося: в Україні з'явилася можливість літати за ціною поїздки у потязі. Авіакомпанія Bravo Airways 12 липня відправила з київського аеропорту «Жуляни» до Одеси 114-місний Boeing 737-500, на борту якого летіли голова Одеської ОДА Михеїл Саакашвілі, депутати Верховної Ради, представники авіаційного й туристичного бізнесу, в тому числі Родріґ Мерхеж, якого вважають власником авіакомпанії, журналісти, блогери й спотери. Починаючи з 15 липня, рейс із Жулян до Одеси виконуватиметься регулярно - 4 рази на тиждень, а з 1 серпня здійснюватиметься щодня. Повна вартість квитка в один бік починається від 499 гривень, що цілком відповідає вартості проїзду в першому класі потягами «Укрзалізниці» або автобусами категорії VIP чи Comfort.
В Одеському аеропорту відбулася прес-конференція, на якій присутні дізналися багато чого цікавого. Так, Михеїл Саакашвілі розповів про те, що із приходом на лінію Київ - Одеса третьої за рахунком авіакомпанії було, нарешті, поламано монополію в авіаперевезеннях, й відтепер пасажири зможуть швидко та зручно діставатися на море, витрачаючи на це помірні кошти. Водночас голова Одеської ОДА у притаманній йому експресивній манері закликав «Київ», тобто українську владу, зокрема, міністерство інфраструктури, якомога швидше вирішити питання з фінансуванням капітального ремонту злітно-посадкової смуги в Одеському аеропорту. «Якщо будівництво терміналу, хоч і повільно, все ж таки просувається, і я сподіваюся, що навесні наступного року він відкриється, через технічний стан ЗПС Одеський аеропорт взагалі може закритися!» - наголосив він.
Проблеми зі злітно-посадковою смугою в Одесі не є надуманими: на її технічний стан скаржаться як українські, так й іноземні авіаперевізники. Саме її неналежний стан став свого часу формальним приводом для припинення авіарейсів до Одеси компанії Wizz Air Ukraine. З іншого боку, за умов належній реконструкції смуги (або ж побудови нової) аеропорт «Одеса» може перетворитися на регіональний хаб (на чому «Український туризм» неодноразово наголошував у своїх публікаціях - Ред.), який може обслуговувати мешканців не тільки півдня України, але й Молдови, Румунії та Болгарії. Адже в планах керівництва аеропорту - побудова такої ЗПС, щоб на неї могли сідати лайнери класу Boeing-777, з якої у перспективі стартуватимуть щонайменше 2 рейси до Північної Америки.
Аби знайшлося фінансування...
***
Що ж до авіакомпанії Bravo Airways, то її ініціативу із запуску регулярного сполучення між Києвом та Одесою можна лише вітати. Тим більше, перевізник не збирається зупинятися на досягнутому: за словами генерального директора авіакомпанії Віктора Телегіна, налагодження внутрішнього авіасполучення в Україні є для Bravo Airways одним з пріоритетних завдань. Відтак у подальших планах перевізника - запуск сполучення Київ - Львів.
Тільки залишається незрозумілим, яким чином компанії Родріґа Мерхежа надалі вдаватиметься зберігати такий рівень цін. Адже за сучасних умов 500 грн за переліт з Києва до Одеси - це ціна однозначно збиткова (за оцінками авіаційних експертів, для беззбиткової експлуатації авіалінії повна вартість квитка з Києва до Одеси має складати близько $50 - Ред.). Це справедливо навіть в умовах, коли в Одесі зруйновано монополію одного авіазаправника, й ціни на авіаційне пальне знизилися. Тож, якщо перевізник насправді збирається працювати на лінії, йому необхідно знайти спосіб компенсації цих збитків.
Ми бачимо 2 способи такої компенсації: 1. Перехресне дотування внутрішніх перевезень за рахунок частини прибутків від чартерних програм та/ або регулярних рейсів компанії UMAir по її міжнародній маршрутній мережі (до Ірану, Лівану, Йорданії та навіть Сирії), або експлуатації компаній групи UMAir за межами України;
2. Угода про співпрацю між аеропортами, в результаті якої збори та інші обов'язкові платежі для авіакомпаній Родріґа Мерхежа знижуються до мінімально можливих, або й взагалі до нульових ставок. У принципі, така схема можлива в Жулянах та в Одесі. Оскільки ці аеропорти перебувають в управлінні приватних компаній, проте зовсім незрозуміло, яким чином таке може спрацювати у Львові, аеропорт якого є державним.
Зрозуміло, це лише наші припущення, правду ж надій¬но приховує принцип комерційної таємниці. Принаймні, саме на неї послався генеральний директор компанії «Мастер-Авіа» Олексій Яковець на пряме запитання одного з журналістів, як їм вдалося залучити компанію Bravo Airways до аеропорту «Жуляни». Ми ж поки що спостерігатимемо, як довго ця авіакомпанія підтримуватиме соціальні, по суті, авіаперевезення всередині України.
 
Оксана ЗАМФІРА, CEO туристичної компанії' InSky LLC:
Зрозуміло, що запуск авіакомпанією Bravo Airways прямих рейсів між Києвом та Одесою вплине на наш бізнес однозначно позитивно. Адже нам це дасть ще одну можливість задовольнити потреби своїх клієнтів. Не секрет, що сучасні туристи, коли звертаються до туристичних компаній, прагнуть отримати повний комплекс послуг одразу, за одне відвідування офісу туристичної агенції або її сайту. Це стосується й квитків на транспорт. Пропозиція авіакомпанії Bravo Airways суттєво розширює можливості туристичних компаній, у тому числі й нашої. Адже мало хто з туристів відмовиться полетіти літаком за ціною квитка на потяг... В США, наприклад, давно всі використовують здебільшого авіатранспорт. Квиток Хьюстон - Майямі можна купити за $50, при відстані в 2 тисячі кілометрів.
Я вважаю, що відроджувати в Україні мережу внутрішніх пасажирських авіаперевезень однозначно варто. Але цим мають займатися професіонали, які вміють враховувати попит, сезонність, та рентабельність напрямку. Наприклад, використовуючи для внутрішніх рейсів міжнародні аеропорти та невеликі літаки, можна отримати для таких напрямків майже повне завантаження бортів на рейсах. Так, відвідувачі одеських офісів компанії InSky часто цікавляться таким напрямком, як Львів, проте сьогодні маємо лише рейси трьох авіаперевізників на Київ. 

назад >>>