Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Засновник компанії OnlineBistro Сергій Паздніков завжди охоче та відверто говорить про ситуацію та тенденції на туристичному ринку. У бесіді з «Українським Туризмом» експерт підвів підсумки 2019 року та розповів про те, що на його думку чекає на ринок туризму у найближчому майбутньому та поділився планами компанії на наступний рік.
Протягом останніх років ми завзято працювали над нашим основним проектом — системою онлайн бронювання OnlineBistro. В історії OnlineBistro кожен рік — важливий, і 2019 не став винятком. В цілому рік пройшов для компанії добре. У першому кварталі ми відмінно попрацювали — відвідали 24 міста України з нашим роадшоу, поспілкувалися з агентами, дізналися про їх біль та потреби. Після першого великого турне, коли ми донесли до агентського середовища цінність продукту OnlineBistro, ми отримали хороший приплив клієнтів. Стало зрозуміло, що бізнес прокидається, і що рік буде значно кращим за попередній. Вже через півроку поставлені плани було виконано та поставлені нові цілі. Весняне роадшоу показало, що цей формат дуже затребуваний. Для агентів, особливо в невеликих містах, куди рідко доїжджають представники великих гравців туристичного ринку, наші візити — як ковток свіжого повітря.
Після семінарів ми довго спілкуємося з керівниками компаній, з менеджерами туристичних агентств. Вони часто говорять нам про те, що у них є потреба в навчанні співробітників. На жаль, в Україні дуже плачевна ситуація з освітою в галузі туризму. Програма навчання у ВНЗ дуже далека від реальності, як, власне, і різні спеціалізовані курси, за які агент викладає від $100 до $300 і в результаті отримує застарілу інформацію, розраховану на роботу на ринку, якого фактично вже немає. Тому, ми намагаємося якомога більше спілкуватися з агентами. Наші співробітники, включаючи наших регіональних представників, майже нон-стоп «гастролюють» по всій Україні, відвідують офіси туристичних агентств, презентуючи систему OnlineBistro і навчаючи агентів роботі в онлайні.
Ми готуємо агентів до еволюції туристичного ринку. Восени ми знехтували участю в осінній виставці UITM, зате відвідали 10 міст України з семінарами, спільно з авіакомпанією МАУ, які мали ще більший успіх, ніж наш весняний тур. На семінар у рамках "Ukraine International Airlines & OnlineBistro Seminar Tour" у Харкові до нас завітало близько 120 представників туристичних агентств, у Одесі — близько 100, у Дніпрі — понад 90, у Львові — близько 70. А наш семінар у Києві зібрав рекордні 130 слухачів. У таких містах як Запоріжжя, Чернівці, Хмельницький, Вінниця і Херсон аудиторія коливалася від 35 до 50 слухачів.
Також на прохання наших користувачів цього річ ми провели ряд спільних семінарів з представниками таких авіакомпаній, як Air Astana, TAP Air Portugal, Delta Air Lines, flydubai, Onur Air, Singapore Airlines, Ryanair у Києві та Одесі. Два проведених цього річ роадшоу, регулярні поїздки по великих і малих містах України й спілкування з агентами, участь у виставках, зокрема у UITT'2019 «Україна — подорожі та туризм» — усе це дало значний результат в плані В2В підключень та продажу технологій. У 2020 році на ринку України 5 ОТА ввімкнуть XML API продукт OnlineBistro.
Ринок електронної торгівлі України продовжує активно рости. Це не дивно, адже це світова тенденція. E-commerce змінюється дуже динамічно, особливо в країнах з перехідною економікою. Такі темпи зберігатимуться ще тривалий час. А з розвитком IT-технологій світ дуже змінився і вже не буде колишнім.
Команда OnlineBistro регулярно відвідує різні галузеві виставки та заходи, щоб бути в курсі останніх тенденцій на ринку туризму. Ми розуміємо, що потрібно постійно вчитися, якщо хочеш, щоб твій продукт відповідав вимогам динамічно мінливого ринку. За останній час наші співробітники відвідали такі виставки як Arabian Travel Market в Дубаї, ITB в Берліні, конференцію Online Travel в Москві. Також компанія взяла участь у виставці AITF у Баку з власним стендом. Які висновки можна зробити після відвідин даних заходів? Ринок туризму крокує в онлайн впевненими темпами. На останній виставці ITB в Берліні цілих 3 павільйону були присвячені IT-технологіям в туризмі. Вірю, що в 2020 році їх буде ще більше.
Ми будемо і далі щільно спілкуватися з агентами, ділитися з ними отриманим досвідом і знаннями. У наших інтересах підняття кваліфікаційного рівня співробітників туристичних компаній в області IT-технологій в туризмі. Основна проблема ринку туризму сьогодні полягає в тому, що багато агентів ще не усвідомили, що потрібно міняти курс. Якщо раніше агент займався підбором і оформленням туру, то сьогодні все частіше турист приходить до агента з уже готовим рішенням. І правда в тому, що агент,
який просто бронює тур за комісію, ринку вже не потрібен. І багато хто почав задаватися питанням, а чи потрібен тепер агент взагалі? Наша відповідь — звичайно потрібен. Але реалії такі, що з ринку доведеться піти тим, хто не зможе запропонувати клієнту додаткової цінності. Тобто, підуть звичайні посередники, які просто перепродають готовий продукт. Це ж стосується і франчайзингових мереж, у яких немає свого продукту, які не пропонують агентам якісь унікальні цінності.
Щоб бути успішними — компанії повинні навчитися індивідуальному підходу до кожного клієнта. Сучасні туристи стають все більш вимогливими. Агент в сучасних умовах повинен бути особистим консультантом з усіх питань, що стосуються відпочинку. Він повинен чудово володіти інформацією про напрямки, про готелі, вдаватися в усі подробиці, відповідати на будь-які питання і вирішувати будь-які проблеми клієнта, що виникають як на етапі планування відпочинку, так і безпосередньо під час відпочинку. Придбати авіаквиток, замовити столик в ресторані, купити квиток до Діснейленду, щоб туристу не довелося стояти в чергах, замовити трансфер в аеропорт або орендувати автомобіль. І саме за це отримувати свою гідну винагороду — не за перепродаж готового туру, а за індивідуальний підхід, за сервіс. У нових реаліях принципи роботи турагентств будуть змінюватися — в майбутньому вони будуть продавати консультації, а не тури. Тому, після неминучого скорочення і оздоровлення ринку, офлайн і онлайн будуть мирно співіснувати і гармонійно доповнювати один одного.
Ми ж надаємо агентам на безоплатній основі готовий технологічний інструмент - платформу онлайн бронювання, на якій вже сьогодні представлені 11 туристичних послуг на моментальному підтвердженні.
2019 рік для OnlineBistro був продуктивним не тільки в ракурсі роботи з клієнтами, а й щодо технічних оновлень на платформі. В системі оновився бек-офіс, де для White Label партнерів вже реалізований live веб дизайн. Тепер є можливість самостійно змінювати кольорову гаму сайту, форми пошуку і т.д. Крім того, оновилася фінансова частина, де з'явилася можливість інтеграції з онлайн-банкінгом і бухгалтерськими програмами. Окремо хотілося б виділити апдейт мобільної версї сайту. Тепер стало зручніше працювати в бек-офісі зі смартфона.
Безпека даних наших користувачів у нас в пріоритеті. Зважаючи на те, що через систему проходить багато важливих даних, в цьому році ми перейшли на останню версію стандарту захисту даних. Тепер система дуже чутлива до будь-яких спроб злому і автоматично відключає користувача в разі повторних помилок при введенні пароля.
У 2019 році на платформі OnlineBistro з'явилися нові послуги:
♦ Залізничні квитки з відправленням з таких країн, як Китай, Канада, Великобританія, Франція, Іспанія, Італія, Нідерланди, Швейцарія і Бельгія на рейси перевізників Trenitalia, Renfe, Eurostar, VIA Rail, China Railway.
♦ Автобусні квитки. Співпраця зі всесвітньо ві¬домим перевізником Flixbus дозволяє клієнтам OnlineBistro купувати квитки по Європі в кілька кліків. Карта маршрутів покриває 27 країн Європи, 1400 пунктів призначення.
♦ Активіті. Це можливість купувати за вигідними цінами квитки в різні парки розваг, аквапарки, тематичні парки, музеї, купувати карти City Pass, музейні карти, квитки на екскурсійні автобуси hop on-hop off, квитки на бали, концерти, бронювати екскурсї та багато іншого. Зараз розділ знаходиться на доопрацюванні, щоб повернутися з ще більш якісним контентом.
♦ Квитки на пороми. На даний момент в системі доступні пороми, що з'єднують континентальну частину Іспанії, Балеарський і Канарський архіпелаги.
♦ Пакетні тури європейських туроператорів. На даний момент забронювати тур можна з вильотами з семи європейських країн: Австрії, Данії, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Чехії та Швейцарії. Також можливо придбати окремо квитки на чартери.
Крім цього, OnlineBistro продовжує зміцнювати позиції по своїх основних послугах, інтегруючи в систему нових постачальників. Окремо хочемо виділити лоукости, так як не кожна платформа на українському ринку може похвалитися їх присутністю. В системі OnlineBistro лоукости можна комбінувати, а також додавати додаткові послуги, такі як пріоритетна посадка, багаж та ін. На даний момент в систему інтегровані пропозиції від 4-х консолідаторів LCC.
Авіаційний сегмент в 2019 році компанія посилила такими постачальниками: AirArabia, AirArabia Maroc, AirArabia Egypt,
BSP Аргентини, Мексики, Колумбії, Бразилії, Чилі, Австралії, Нової Зеландії, Данії, Іспанії, Норвегії, Швеції, Сінгапуру, Індії, Індонезії, Саудівської Аравії, Оману, Таїланду, Філіппін, Китаю і Гонконгу. Також були інтегровані такі консолідатори, як TravelSky, Kiwi, Авіа Центр.
Пропозиції по об'єктах розміщення розширилися зав-дяки інтеграції таких постачальників, як W2M (пропозиції для ринків Китаю, Німеччини, СНД, Іспанії, Великобританії, США, ОАЕ), Welcomebeds (пропозиції для ринків ОАЕ, Східної та Північної Африки, СНД, Китаю, Індії, Азії, Ірану, США), YouTravel (пропозиції' для ринків Азії, СНД, Східної Європи, країн Перської затоки, Німеччини, Австрії, Швейцарії, Ірану, Латинської Америки, Середнього Сходу, Північної Африки, Туреччини).
Ми на цьому не зупиняємося, зараз в інтеграції новий динамічний конструктор турів, 60 постачальників авіа і готелів. А сама довгоочікувана інтеграція, яку ми плануємо завершити на початку наступного року — це пакетні тури туроператорів України та СНД.
У 2020 році ми будемо продовжувати активну роботу з агентами. Але якщо в цьому році ми намагалися охопити якомога більшу аудиторію, щоб про нас і наш продукт дізналися у всіх куточках України, то тепер зосередимося в першу чергу на співпраці з тими, хто готовий змінюватися, хто хоче заробляти і бути незалежним. Поки що далеко не всі розуміють необхідність змін. Але наближається час, коли туроператори стануть витрачати великі гроші на свої онлайн-вітрини і зроблять для туристів прямі покупки турпакетів масово доступними.
На мій погляд, всім учасникам ринку сьогодні потрібно усвідомити, що ми живемо в епоху дуже швидких змін. Тому здатність змінюватися, адаптуватися і відчувати споживача дуже важлива для того, щоб залишатися успішним. Чого всім і бажаю. Нехай новий рік принесе нашому ринку і його учасникам тільки позитив. Бажаю всім добра і не бійтеся змінюватися!

назад >>>