Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Туризм завжди був важливою галуззю, яка допомагає культурному обміну України з іншими країнами. Напередодні 30-річчя Незалежності журналіст УТ поспілкувався з очільницею Державного агентства розвитку туризму Мар’яною Олеськів.
— Чи можна зробити місця історичних подій успішними туристичними магнітами?
— У нас безліч цікавих особистостей, з якими пов’язана багата історія України. Але дуже часто ми не вміємо це правильно «упакувати». Наприклад, я була нещодавно в Каневі — дійсно унікальне місце, гарна природа, унікальний музей Тараса Шевченка. Але він не може вийти з парадигми того, що люди мають туди приїжджати страждати. Проте турист сьогодні шукає іншого. Тому питання полягає в тому, чи хочемо ми сьогодні пропонувати Тараса Шевченка як історичну постать, яка страждала, чи ми все ж хочемонавпаки висвітлювати його особистість як великого поета і яскраву мужню людину?
Для кожного місця треба віднайти і правильно розповісти свою історію, правильно її подати. Сам собою музей може бути цікавим, але сьогодні тільки в музей люди не приїдуть. Тому нам треба створювати комплексний туристичний продукт з новою інфраструктурою: з якісним готелем, конференц-холом, зручною логістикою, смачною кухнею і гарним сервісом. Кількість ночей, які турист провів у готелі, кошти, які він витратив — це є індикатор. Разом з Міністерством культури та інформаційної політики намагаємось зробити максимум для того, щоб ми змогли розвиватися саме таким шляхом.
— З початку своєї роботи Державне агентство розвитку туризму проводить активну міжнародну діяльність. З якими іноземними партнерами вже співпрацює ДАРТ, які перспективи?
— У нас є два види співпраці. Перший — це ті країни, які для нас є потенційними ринками, донорами туристів. Зараз відкрито багато нових ринків, наприклад, це країни Арабської Затоки. І тут ми співпрацюємо з авіакомпаніями для того, щоб вони привозили туристів, сприяємо їм в інформаційній підтримці, в комунікації з іншими державними органами. Ми зараз також намагаємось запустити міжнародний маркетинг за кордоном.
Другий — це ті країни, чий досвід розвитку туризму для нас є важливим і цікавим. Такими країнами для нас є Грузія і Туреччина. Грузія цікава досвідом розвитку винних доріг, маркетинговими заходами, цільовим розвитком територій. Туреччина має важливий досвід у питанні регулювання галузі, в правилах роботи, захисті туриста. Зрозуміло, що ця країна в туристичному секторі обігнала нас на десять років, але ми не стоїмо на місці. Також і в Греції є багато позитивних моментів, які ми намагаємося перейняти, зокрема в питанні категоризації готелів.
— Які українські туристичні локації користуються популярністю у мандрівників, як для внутрішніх, так і для іноземних?
— На сьогодні повністю готові приймати іноземного туриста Карпати. Єдине, чого бракує — це знання англійської мови і навігації англійською в регіоні. Іноземний турист не поїде туди, де він взагалі не може орієнтуватися. Тут для нас хорошим прикладом є Грузія — у цій країні абсолютно кожен вказівник, навіть у селах, дубльований англійською мовою.
Стосовно морських курортів, ми сьогодні не конкурентні у світі. І це треба визнавати і працювати з прицілом на довгострокову перспективу, щоб, наприклад, Херсонщину зробити ідеальним морським курортом, а далі перейти до Миколаївщини, а потім і до Одещини. Але тут дійсно потрібна довготермінова системна робота. Наприклад, у Коблево відкриваються нові, дуже гарні готелі високого рівня, проте поряд можна побачити застарілі локації, які чекають оновлення. І тут нам потрібне розуміння і співпраця місцевої влади для системного розвитку території.

назад >>>