Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Україна авіаційна: вже не околиця


Вітчизняні чиновники люблять вимовляти гарні слова на кшталт «рекордні темпи розвитку вітчизняної авіації» та подібні: при бажанні кожний знайде не один приклад. Інша річ, що широким загалом такі декларації сприймаються щонайменше критично, а в багатьох випадках лише дратують суспільство. Проте коли досягнення української авіаційної галузі відзначають авторитетні світові дослідники та професійні видання (наприклад, британський професійний тижневик The Anker Report), таку інформацію ігнорувати вже не варто. Бо, з одного боку, повітряна галузь нашої держави таки розвивається, відтак нас потроху перестають вважати далекою авіаційною околицею або ж ринком, не вартим уваги. З іншого боку, гра на європейському ринку на рівних передбачає, крім усього іншого, й величезну конкуренцію - таку, якої більшість гравців вітчизняного авіаринку ще не знали. Це, до речі, стосується не тільки авіаперевізників, але й їхніх агентів. А також, хоч і меншою мірою - туристичних операторів та агентів, які, з одного боку, тепер мають можливість вибору між вітчизняним та іноземним (в основному європейським) авіаконтентом, але при цьому мусять пристосовуватися до прийнятих у Європі правил надання послуг.

«БОРИСПІЛЬ»: РЕКОРДНІ ПАССАЖИРОПОТОКИ, СЕРЕДНІ ПОКАЗНИКИ ЗРОСТАННЯ
В одному зі своїх номерів британський тижневик The Anker Report досить багато місця відводить головному українському аеропортові - столичному «Борисполю», публікуючи, зокрема, дані про пасажиропотоки через нього, починаючи з 1998 року. Видання зазначає, що з точки зору помісячного розподілу трафіку, «Бориспіль» є типовим для Північної Європи аеропортом, де пасажиропотоки є максимальними у липні та серпні.
Пасажиропотоки через «Бориспіль» протягом останніх років відчутно зростають, демонструючи двозначні цифри приросту трафіку. Так, видання наводить оціночні дані, відповідно до яких за першу половину 2018 року трафік головної повітряної гавані України збільшився на 18% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Тим не менше, рекордних показників приросту ще не досягнуто: максимальний показник - +35,2% - спостерігався 2004 року.
The Anker Report зазначає, що протягом останнього року до «Борисполя» почали виконувати польоти кілька авіакомпаній, таких, як Air Malta, Air Moldova та SWISS. Крім цього, восени до цього аеропорту стали літати грузинський перевізник My Way та бельгійська Brussels Airlines. Видання зазначає, що у «Борисполі» у такий спосіб присутні практично всі європейські флагманські авіакомпанії, за винятком TAP Portugal, Alitalia (яка припинила виконувати рейси до «Борисполя» 2014 року, але 2016-го повернулася до іншого столичного аеропорту - «Жуляни» ім. Ігоря Сікорського) та SAS. До цього списку також додамо, що головну повітряну гавань України досі оминають увагою Finnair та Iberia.

МАУ - ПЕРША. RYANAIR СТАЕ ДРУГИМ
Як пише The Anker Report, МАУ - національний перевізник України - оперує з аеропорту «Бориспіль» приблизно на 60 маршрутах, пропонуючи 72% усієї провізної ємності з «Борисполя» (минулого літнього сезону було 69%) та випереджає другого за цим показником перевізника - флагманську авіакомпанію Німеччини Lufthansa - у 15 разів. Протягом минулих 12 календарних місяців МАУ відкрили цілу низку як середньомагістральних, як внутрішніх, так і далекомагістральних рейсів. А саме: Краків (грудень 2017), Вінниця (березень 2018), Каїр та Копенгаген (квітень), Делі (травень) та Торонто (червень). Однак 2 напрямки - Кутаїсі та Паланга - було закрито.
Проте серйозну заявку на друге місце за пропозицією крісел з «Борисполя» зробив ірландський лоукостер Ryanair. Ця авіакомпанія, що 3 вересня здійснила перший рейс до Києва з Берліна (аеропорт Шьонефельд), звідки наразі оперує 4 частотами на тиждень. Проте наприкінці жовтня стартують 11 інших напрямків Ryanair з української столиці. 6 із цих напрямків розташовані у Польщі. Інші - це Барселона (Ель Прат), Братислава, Лондон Стансед, Стокгольм Скавста та Вільнюс. Таким чином, ірландський лірохвостий лоу-костер виходить на друге місце за провізною ємністю з «Борисполя» після МАУ.
Видання зазначає, що крім Ryanair, у «Борисполі» не обслуговується жодна інша бюджетна авіакомпанія. Так, угорський лоукостер Wizz Air, який літав із «Борисполя» з 2008 по 2011 рік, наразі обслуговується в іншому київському аеропорту - «Жуляни» ім. Ігоря Сікорського. Разом із тим, про перехід до «Борисполя» наприкінці жовтня 2018 р. оголосила flydubai - авіакомпанія, яка досі сприймається як бюджетна, хоча за фактом вже кілька років є повносервісною.