Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Зимовий пляжний туризм користується в Україні стабільним попитом: багато хто з наших співгромадян прагне хоча б на кілька днів проміняти морози з завірюхами на ласкаве сонечко й тепле море. З урахуванням того, що взимку середземноморські курорти закриваються, тривалий час цю функцію для більшості українських туристів виконував Єгипет. Проте сьогодні, коли в цій державі спостерігається політична нестабільність, туристичні потоки на єгипетські курорти різко впали, відтак вітчизняні мандрівники стали шукати для себе можливість відпочинку в подібних кліматичних умовах. Частина наших співгромадян звернула увагу на Ізраїль.
Для того, щоб з’ясувати стан та перспективи розвитку ізраїльського напрямку, редакція попросила поділитися своїми міркуваннями з цього приводу Мілену ТАБАКОВУ, директора департаменту в’їзного туризму одного з найбільших та най іменитих ізраїльських туроператорів Flying Carpet, чиї тури присутні на українському ринку вже близько 20 років.

— Пані Мілено, як змінилися показники туристичного потоку по Вашій компанії протягом 2012 року порівняно з 2011 роком? Чи відчули Ви збільшення турпотоку саме із України? Чи задоволена Ваша компанія цими змінами?
— Якщо говорити про в’їзний туристичний потік по нашій компанії, то, незважаючи на відомі усім події кінця минулого року, тобто військові дії в секторі Газа та прилеглих до нього районах Ізраїлю, 2012 рік був досить плідним. У цілому оборот у галузі в’їзного туризму в нашій компанії збільшився на 20 відсотків. Переважна більшість цих туристів є росіянами, оскільки тамтешні туроператори вже кілька років як піднімають чартери до Ейлату. А це вже зовсім інша філософія туризму — «чистий» відпочинок на морі (як у випадку, наприклад, Туреччини) плюс те, чого немає у наших сусідів: можливість безперешкодно здійснити екскурсії до релігійних, зокрема християнських, святинь, у першу чергу, в Єрусалимі.
Кількість українців, що приїжджають до Ізраїлю, також збільшилась, хоча й не так відчутно, як ми б хотіли. Та я не сумніваюсь, що й українські туроператори врешті-решт дійдуть до організації чартерів безпосередньо до Ейлату. А відтак і кількість наших співвітчизників (Мілена Табакова до репатріації в Ізраїль мешкала у Києві — ред.) збільшуватиметься надалі суттєвими темпами.
Якщо говорити про те, чи задоволені ми збільшенням турпотоків саме із України, то за п’ятибальною шкалою я б оцінила ступінь нашого задоволення на «четвірку з мінусом». Річ у тім, що для збільшення турпотоків по-справжньому потрібні компанії, які б піднімали чартери та стабільно викупали б блоки місць на літаки. Так, у Росії у нас є партнер, який щотижня «тримає» 300 крісел на прямому рейсі в Ейлат. В Україні ж усі спроби запустити до Ейлату чартер поки що зазнали фіаско... A y випадку, коли компанія — консолідатор чартеру, яка бере на себе ризики та будує зовсім інший турпродукт, відмінний від того, що сьогодні є на ринку, ця компанія з усіх сил намагатиметься продавати ці крісла та, відповідно, номери в готелях. Фірма ж, яка нічим не ризикує, особливо не зацікавлена у розвитку саме ізраїльського напрямку: образно кажучи, вона сидить та чекає «свого» туриста. За великим рахунком, їй все одно, куди цей «свій» турист відправиться. Тож для суттєвого розвитку ізраїльського напрямку потрібні або спеціалізовані компанії, які працюють тільки на Ізраїль, або ж консолідатори чартерів, які братимуть на себе ризики та виводитимуть на ринок ізраїльський турпродукт у новій якості. Звичайно, усе це зовсім непросто. Тож тут потрібна підтримка як нашої компанії (а також наших колег по ринку ізраїльського інкамінгу), як ізраїльського Міністерства туризму, так і наших партнерів в Україні.

— 9 лютого безвізовому режиму між Україною та Ізраїлем виповнилося 2 роки. Яким чином, на Вашу думку,
можна охарактеризувати зміни в туристичних потоках між нашими державами, що відбулись протягом цього часу?
— Після скасування віз у царині українсько-ізраїльських відносин у галузі туризму скоріше панував хаос, ніж якесь стале збільшення турпотоків. Ізраїлем почали займатися мало не всі туристичні компанії, оскільки бачили в ньому популярний напрямок, на який завжди є попит. Проте переважна більшість із тих компаній майже не уявляли собі, що таке Ізраїль, нічого не знали про нашу специфіку, дехто навіть не міг показати нашу країну на карті (були й такі випадки). Відповідно, годі й казати про грамотний продаж ізраїльського турпродукту такими компаніями.
Відтак багато з таких новачків припинили цікавитися Ізраїлем, не побачивши в цьому бізнесі того, що вони планували. Утім, є й винятки: дехто з тих, хто став працювати з Ізраїлем після скасування віз, роблять це й досі, до того ж вельми успішно.
Отже, сьогодні, після 2х років дії безвізового режиму, вже можна обґрунтовано стверджувати: так, завдяки скасуванню віз показники туристичного потоку між Україною та Ізраїлем збільшились. Зокрема, зросла кількість так званих «гостьовиків», тобто громадян України, які приїжджають в Ізраїль у гості до рідних чи друзів. Більшість із них не зупиняються в ізраїльських готелях, проте ходять до ресторанів, здійснюють покупки в наших магазинах, користуються громадським транспортом... А найголовніше — привозять з таких поїздок позитивні враження, які передають своїм родичам, близьким та знайомим, і які, у свою чергу, цілком можуть приїхати до Ізраїлю, навіть якщо раніше вони про таку можливість навіть не замислювалися. Отже, наявність «гостьовиків» ми розглядаємо як позитивний наслідок скасування віз.

— У світлі того, що Ви розповіли, який турпотік із України Ваша компанія прогнозує на 2013 рік?
— Конкретні цифри навести важко, проте гадаю, 2013й буде не гірше минулого. Усе ж таки, Ізраїль — це країна надзвичайно приваблива з туристичної точки зору, країна сонця, 4х морів (включаючи Галілейське, яке також прийнято вважати морем, хоч і маленьким). В Ізраїлі, крім відпочинку, є можливість пізнання як духовного, так і ментального. Врешті-решт, події, які протягом тисячоліть відбувалися на Святій Землі, та пам’ять про які дбайливо оберігає та плекає Держава Ізраїль, у той чи інший спосіб стосуються кожного з нас.
Ще один аспект — ціновий. Ізраїль — країна доларова, тож ціни на основні туристичні послуги в нас відчутно дешевше, ніж у Європі, а їхня якість — не гірша. Крім того, багато ізраїльтян походять із СРСР чи держав, що утворилися після його розпаду. Тож вони володіють російською, а деякі з них — й українською мовами. Відтак український турист, що приїде до нашої країни, не відчуватиме мовного бар’єру: завжди поруч знайдеться хтось, хто його зрозуміє.
Утім, гадаю, що все це більшості українців уже відомо. Тож, сподіваюсь, із року в рік кількість співвітчизників, які прагнутимуть відвідати Святу Землю, зростатиме, а наша компанія робитиме усе від нас залежне, щоб кожний турист без винятку залишався задоволений та повертався б до нас ще та ще.

— Чи зацікавлена Ваша компанія в розвитку агентської мережі в Україні?
— Річ у тім, що створення агентської мережі за межами Ізраїлю, в тому числі в Україні, не є нашою стратегічною метою. Але це зовсім не значить, що ми не зацікавлені в розвитку агентських продажів нашого продукту. Тому не шкодуємо зусиль на допомогу нашим партнерам у побудові їхніх агентських мереж. Адже можливість грамотно й ефективно продавати наш продукт на всій території держави — це 50% успіху. Зручно це і з точки зору оплати наших послуг. А відтак ми зацікавлені у розширенні мережі агенцій, що продають наш продукт та пов’язані договірними відносинами з нашими українськими партнерами — туроператорами.

— Що, на Ваш погляд, необхідно українському агенту, щоб успішно продавати Ізраїль? На що йому слід в першу чергу звертати увагу, в тому числі й своїх клієнтів?
— Для того, щоб успішно продавати Ізраїль, потрібно розуміти специфіку нашої країни. Як я вже сказала, це країна, яка поєднує в собі можливості на будь-який смак. Колись я прочитала у вашому журналі інтерв’ю, яке починалося приблизно так: «Ледачі їдуть до Єгипту, розумні — в Рим, спортсмени в Гімалаї... — Далі тривав перелік країн. — ...А ті, хто хоче обійняти все це одразу, їдуть до Ізраїлю». Ось це і є специфіка нашої країни.
Звичайно, в Ізраїлі є й свої мінуси. Так, наприклад, саме через невелику територію країни та, відповідно, дорогу землю, більшість ізраїльських готелів, на відміну від турецьких або єгипетських, мають невелику територію. Крім того, в нашій державі досить високий рівень життя, тому й середня заробітна плата значно вище зазначених мною раніше країн. Звідси й ціни на готелі та інші послуги інфраструктури, які відчутно вище цін Туреччини, Греції та Єгипту, проте, як я і говорила раніше, дешевше більшості європейських цін. Тож переваг в Ізраїлі значно більше, ніж недоліків, і в будь-кому разі на нашому напрямку варто працювати — адже туристи в Ізраїлі отримають безліч незрівнянних вражень!
 

назад >>>