Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Усього з моменту впровадження послуги бронювання та продажу квитків на поїзди через мережу Інтернет реалізовано понад 3,4 млн квитків. Отже, послуги онлайн-бронювання та продажу залізничних квитків, незважаючи на усі обмеження, користуються серед громадян України щодалі більшою популярністю.

Он лайн-канали розповсюдження контенту Укрзалізниці
Першою інфраструктурною одиницею у складі Української залізниці, яка дала можливість своїм клієнтам бронювати квитки через мережу Інтернет за допомогою банківських карток, стала Південна залізниця. Цей сервіс започатковано ще 2008 року й діє досі, однак на сайті Південної залізниці можна лише зарезервувати квиток (послуга повної його оплати недоступна), а викупити резервування дозволяється лише в обмеженій кількості залізничних кас у Харкові та деяких інших станціях, що належать до Південної залізниці. Отже, із самого початку цей сервіс задумувався та був реалізований як локальний – мешканців Києва, Львова чи Одеси він навряд чи зацікавить.
Починаючи з 2009 року, сервіс резервування квитків на потяги Укрзалізниці надає комерційна структура, яка носить назву ТОВ «Експрес2».
Вона започаткувала серію порталів під назвою ekvytok (сьогодні діє 2 таких портали: ekvytok.com.ua та ekvytok.kiev.ua), на яких після процедури реєстрації акаунта користувач може забронювати, а з грудня 2009 року й повністю оплатити квитки.
Сайт ekvytok.com.ua був історично першим, на якому можна було як зарезервувати, так й оплатити квитки як для дорослих, так і для дітей. Незважаючи на те, що інтерфейс цього сайту є «допотопним» – у ньому, наприклад. відсутній автопошук станцій – він сьогодні є найнадійнішим у користуванні з точки зору споживача (дає найменшу кількість збоїв).
Портал ekvytok.kiev.ua з’явився 2011 року. Він має сучасніший інтерфейс, налагоджено автопошук станцій, при виборі потяга подається схема розміщення місць у вагоні, наближена до реальності.
Крім того, реалізовано послугу СМСінформування пасажира про придбані чи зарезервовані квитки.
Незважаючи на те, що обидва портали належать одній юридичній особі, реєстрація користувачів на них є незалежною одна від одної: зареєструвавши акаунт на старій версії «еквитка», пасажир не зможе користуватися новішою версією, не проходячи на ній процедури реєстрації. Крім контенту Укрзалізниці, портал ekvytok.kiev.ua дозволяє резервувати й оплачувати авіаційні та автобусні квитки. Послуги еквайрингу надає дочірнє підприємство Укрзалізниці – «Експресбанк».
Минулого року Укрзалізниця запровадила послугу резервування та продажу залізничних квитків на власному сайті uz.gov.ua. Крім цих сайтів, реалізовано можливість резервування та бронювання залізничних квитків за допомогою інструментів Amadeus Rail Ukraine та Bus&Rail від Galileo. А також через внутрішній сервіс Приватбанку.

Обмеження залізничного контенту в Україні
Зважаючи на те, що в Україні та інших пострадянських державах системи онлайнрезервування та продажу залізничних квитків базуються на розробленій на початку 80х років минулого століття дистрибутивній системі «Експрес2», географія потягів обмежується межами колишнього СРСР. Іншими словами, за допомогою цих систем забронювати чи купити квиток можна до Москви, Вільнюса чи Ташкента, проте не до Варшави чи Бухареста. Відповіді на питання, коли та за яких умов ці обмеження може бути знято, керівництво УЗ старанно уникає.
Існують також обмеження за кількістю квитків, що оформлюються в одному замовленні. Донедавна за один раз можна було резервувати та купувати не більше 9 квитків, проте пару місяців тому ця кількість була зменшена до 4х – скоріш за все, у рамках проголошеної боротьби зі спекуляцією квитками.
Відсутня також можливість онлайн-повернення квитка: для здійснення цієї операції пасажир має оформити квиток у касі УЗ. Після чого звернутися у спеціалізовану касу з повернення. У той же час наприкінці минулого року така можливість (разом із процедурою електронної реєстрації на рейс) з’явилася у клієнтів Російської та Білоруської залізниць.
УЗ досі не має повноцінного електронного квитка, хоча й декларує запровадження такої системи у якості свого найважливішого пріоритету. Купуючи квиток на сайті агента, на одному з порталів «ekvytok» чи на сайті Укрзалізниці, пасажир отримує лише бланк замовлення, який він має обміняти на квиток, в одній з кас УЗ чи партнерів. Винятком лише е потяги Hyundai та «Шкода», які курсують під загальною назвою «Інтерсіті +»: для пасажирів цих потягів електронний квиток вже є доступним.
Зауважимо також, що залежно від еквайрингового сервісу, який використовується тим чи іншим порталом, при оплаті сформованого замовлення можливі збої та відмови. Так, на сайті Укрзалізниці uz.gov.ua неможливо сплатити вартість замовлення карткою, випущеною Приватбанком. Повідомлялося також, що деякі портали відмовляються приймати оплату з карт, емітованих іноземними банкамии. Утім, як запевнили кореспондента УТ як у Приватбанку, так і в управлінні Укрзалізниці, робота з ліквідації цих недоліків ведеться. Тож не виключено, що вже невдовзі усі наявні портали прийматимуть усі чинні у світі банківські картки.
 

назад >>>