Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Схоже, влада Кримської автономії рішуче налаштована суттєво покращити імідж півострова як привабливої туристичної дестинації. Чи вдасться цей масштабний проект – побачимо за результатами туристичного сезону. А поки надаємо слово заступникові міністра курортів та туризму Автономної Республіки Крим Миколі МАРИНОВУ.

– Миколо Миколайовичу, будь ласка, розкажіть читачам УТ, як змінилася кримська курортно-рекреаційна інфраструктура у переддень нового туристичного сезону. Чи триває процес підвищення якості послуг та, відповідно, наближення їх до європейського рівня?
– Підсумки курортного сезону 2012 року демонструють низку нових тенденцій у туристичному секторі Криму. Перш за все, проявилася знакова тенденція – повернення орієнтації кримського турбізнесу на лікування та оздоровлення.
Ряд готелів в Євпаторії та Ялті відкрили власні медичні центри, в Керчі запрацював новий санаторій. У Бахчисарайському районі прийняв перших відвідувачів Дитячий Міжнародний молодіжний центр. Підвищення попиту на кримський санаторний продукт підтверджують результати соціологічних опитувань, які здійснювали як Міністерство, так і представники туристичного бізнесу. Відтак, лікування стало метою відвідування Криму для 900 тисяч туристів, а це на 2,5% більше, ніж у минулому році. Таке зростання могло б здаватися незначним, проте зазначу, що воно спостерігається вперше за 20 років – протягом минулих років ми спостерігали в лікувально-оздоровчому сегменті лише зниження…
Щодо туристичної інфраструктури. Основним «симптомом здорового стану галузі та її розвитку» є кількість реінвестицій суб’єктів господарювання галузі у власні основні фонди (зокрема, мова йде про готелі, санаторії, пансіонати, бази відпочинку). Я хотів би наголосити, що показники реінвестицій у туристичну інфраструктуру
Криму істотно збільшилися. До початку цього сезону підприємства галузі вклали близько 1 мільярду гривень у власні основні фонди, тоді як, наприклад, в 2009му році – всього 274 млн. гр.

– Які дії здійснює центральна кримська влада для підвищення рівня якості послуг курортної інфраструктури до європейського рівня? Чи ведеться співпраця у цьому напрямку з місцевою владою курортних міст та регіонів?
– Особливе місце при визначенні якості туристичного продукту займає професійний рівень обслуговуючого персоналу. Ставлення до туристів місцевих жителів та працівників галузі, а також високий професіоналізм останніх є
одним з найважливіших факторів при оцінці привабливості та конкурентноздатності санаторно-курортного й туристичного продукту.
У зв’язку з сезонністю роботи на підприємствах галузі та високою плинністю кадрів, прийом на роботу фахівців з профільною освітою носить епізодичний характер, а наявні програми навчання не завжди відповідають реальним потребам галузі. Робота в сфері обслуговування туристів часто вважається непрестижною, більшість працівників розглядають її як епізодичну. При цьому, проблема професійності у туризмі не може бути вирішена за кілька років – це довготривалий процес. Наприкінці 2012 року в Криму за рахунок коштів ЄС створено туристичний Учбово-тренінговий центр у рамках проекту «Диверсифікація та розвиток туристичного сектору Криму» (до речі, найбільший грант, що фінансується Європейським Союзом на всьому просторі СНД). Центр покликаний проводити короткотривалі та вузькоспеціалізовані тренінги для персоналу, та виконувати координаційну функцію між турбізнесом та учбовими закладами на території Криму. Цього року ми побачимо перші результати його роботи.
Також із 22 по 29 квітня кримські готельєри відвідають Турецьку Республіку, де пройдуть навчання, використовуючи передовий досвід Туреччини в області гостинності. Ця поїздка фінансується Міністерством культури та туризму Туреччини. Готельєри пройдуть навчання по трьох напрямках, зокрема, увагу буде приділено роботі фронтофісу, «хаускіпінгу» та готельному менеджменту.
Станом на середину березня з 13 курортних регіонів заходи щодо підготовки та проведення курортного сезону затверджено у 7: Євпаторійському, Феодосійському, Ялтинському, Керченському, Судакському, Сакському – тут програму затверджували міськвиконкоми, у Бахчисарайському ж регіоні низку підготовчих заходів схвалила райдержадміністрація.
З метою підвищення рівня якості курортнотуристичних послуг місцеві органи влади розробляють програми розвитку курортів і туризму в регіонах. Такі галузеві програми в даний час мають 8 курортних та туристичних регіонів: 6 міст (Феодосія, Євпаторія, Судак, Керч, Алушта, Симферополь) і 2 райони (Бахчисарайський, Сакський).
Міністерство курортів і туризму регулярно проводить навчальні семінари, тематикою яких є підвищення рівня послуг. 2012 року було проведено 8 заходів із навчання й підвищення кваліфікації фахівців санаторно-курортних установ, у яких взяло участь 340 учасників — представників курортно-туристичних підприємств регіонів АР Крим, у т.ч. з питань користування пляжними зонами, організації СПА й сучасних методик фізіотерапії та курортології, ефективного використання електроенергії та інших енергетичних ресурсів, етики та психології ділового спілкування.

— Будь ласка, розкажіть, що здійснюється для забезпечення у Криму рівного доступу туристів до морського узбережжя. Чи ухвалено із цього приводу відповідні рішення влади Кримської автономії? Якщо так, чи виконуються вони на практиці?
— Пляжний відпочинок залишається найпопулярнішим видом туризму в Криму. Тому ми приділили особливу увагу питанням доступності пляжів і пляжного сервісу. У квітні минулого року Верховна Рада Криму затвердила Правила устрою, облаштування і використання пляжних зон, які встановили режим доступу до них.
Сьогодні завершено формування переліку пляжних зон Криму. Їх нараховується 582, хоча ще 2010 року вважалося, що їх усього 446. Тепер ми знаємо, що з цих 582х пляжів: 82 – лікувальні, 225 – оздоровчі, 66 – дитячі і 209 – це пляжі загального призначення. У результаті цієї роботи безперешкодний та безкоштовний доступ громадян було забезпечено на 333 кримські пляжі (з них 206 пляжів загального доступу та 127 оздоровчих пляжів), хоча ще 2009 року їх було лише 64.
Цю роботу буде продовжено і в нинішньому році. Вже розробляються проекти нормативних документів щодо безпеки на пляжах. Окрім цього, особливу увагу наше Міністерство приділило минулого року зверненням туристів і громадян автономії. Фактично, з 15 червня по 15 вересня Міністерство працювало в режимі оперативного штабу: було розглянуто близько 1800 звернень громадян, здійснено більше 300 виїздів в курортні регіони.
Основними проблемними питаннями були доступність пляжів, шум від дискотек, доступність заповідників та лісів, будівництво в курортних регіонах, жорстоке поводження з тваринами, стихійна торгівля, й інші теми. У 90% випадків, коли факти, зазначені у зверненні, підтверджувалися, проблемні питання було вирішено на користь туристів та громадян. Діючи спільно з правоохоронними органами, нам вдалося ліквідувати
десятки незаконно встановлених шлагбаумів та зборів, що перекривають дорогу до моря, було припинено сотні випадків незаконної торгівлі продуктами невідомого походження.
Ми насправді відчули, що це працює, такий підхід дає реальні результати. Сподіваюся, що те ж саме відчули й туристи. Саме на вирішення комплексних проблем, порушених у зверненнях громадян минулого року, буде зроблено акцент протягом нинішнього курортного сезону.

– Чи існує концепція цілеспрямованого просування Криму на міжнародній арені? Чи внесено до неї якісно кардинальні зміни порівняно з минулими роками? Якщо так, то в чому вони полягають?
– Зараз основним документом, на якому базується діяльність Міністерства, є Програма розвитку та реформування рекреаційного комплексу на 20122013 роки, в якій окремим розділом визначено заходи зі здійснення ефективної іміджевої політики, спрямованої на популяризацію кримського курорту та збільшення тривалості сезону. Фактично це і є наша концепція просування Криму.
В цьому році ми не побачимо кардинальних змін – ми продовжуватимемо фокусування на лікувально-оздоровчому та активному туризмі, найбільшу увагу приділятимемо внутрішньому ринку, а також країнам СНД та східної Європи.
Крим традиційно представлений на найзначніших міжнародних виставках та ярмарках. Але ми змінили формат участі у цих заходах. Рекреаційний потенціал республіки представляється на об’єднаному кримському стенді за участю провідних туроператорських компаній, санаторіїв та готелів. 2013 року єдиний кримський стенд було та буде організовано на 12 міжнародних виставках у Відні, Стамбулі, Ризі, Берліні, Москві, Києві, Санки-Петербурзі, Єкатеринбурзі, Мінську та Баку.
Для того, щоб ознайомити громадськість із можливостями оздоровлення та лікування в оздоровницях Криму, було розроблено інформаційнометодичні тури для представників туристичного бізнесу, промислових підприємств та профспілок, а також лікарів як України, так і зарубіжних країн, які безпосередньо змогли побачити й оцінити якість кримського лікувального продукту. Цього року такі тури було проведено для туроператорів та турагентів із України, Росії, Туреччини, країн Балтії, Білорусі та Азербайджану. В них взяли участь понад 500 представників туристичних підприємств. Крім того, щоб донести оновлену та правдиву інформацію про кримські курорти, як і минулого року, організовано проведення Днів Криму як в регіонах України, так і в зарубіжних країнах (Росія, Білорусь, Туреччина, Азербайджан, Латвія та інші).
У Днях Криму братимуть участь відомі кримські курортологи, представники туристичних компаній, керівники санаторіїв, кримські музиканти, робітники музеїв. Під час цих заходів здійснюватимуться презентації лікувальних та туристичних можливостей півострова, обучаючи семінари для турагентів, де ми навчимо, як продавати кримський турпродукт в низький сезон. Буде організовано знайомство з культурним потенціалом Криму (фотовиставки, виступи артистів та експозиції музеїв).
У кожному регіоні проходитимуть пресконференції, виступи кримської делегації на місцевому радіо та телебаченні.
Розуміючи, що більшість туристів, плануючи свій відпочинок, все більше використовують Інтернет, ми створили офіційний туристичний портал Криму, де розміщено інформацію про відпочинок та лікування, новини курортів Криму. Цей портал функціонує 3ма мовами (російською, українською, англійською). Цього року ми встановимо на нашому порталі систему онлайнбронювання туристичних послуг.
На 2013 рік заплановано відкриття Кримських регіональних курортно-туристичних офісів у великих містах України, Росії, Латвії, Білорусі, Азербайджану та інших країн. Відкриття таких регіональних офісів створить умови для якнайповнішого інформування мешканців цих країн про унікальні лікувально-оздоровчі можливості курортів Криму, а також сприятиме співробітництву суб’єктів туристичної діяльності Криму та інших регіонів в організації відпочинку та оздоровлення у Криму.

ДО РЕЧІ
Відповідно до планів співпраці Міністерства курортів та туризму АРК із місцевою владою курортних регіонів півострова, 2013 року на туристів чекають своєрідні «новинки»:
• У Саках навесні почне працювати санаторій «Сакрополь», який знаходився на реконструкції з 2008 року, інвестор вклав більше 50 млн. грн.
• Місто Судак почне сезон з реконструкції набережної (станом на середину березня профінансовано 21 млн. грн.). Продовжуватиметься впровадження фірмового стилю й логотипу на всіх об’єктах інфраструктури курорту. Здійснюється брендування місць стоянок таксі, рекламна символіка міста буде розміщена на 10ти автобусах «СудакСімферополь».
• Євпаторія: 2013 року буде проведено комплекс заходів,
спрямованих на розвиток бальнеологічного лікування: видання відповідної друкарської продукції, проведення «круглих столів», планується також відкрити міський бювет;
• Керч: починаючи з квітня, запускається туристичний портал «Welcome to Kerch», на якому розміщуватиметься інформація про всі установи курортнотуристичного комплексу та об’єкти інфраструктури;
• Алушта: продовжуються роботи з реконструкції набережних. 2013 року планується відкрити 2 дельфінаріїв, в т.ч. один – цілорічний для реабілітації дітейінвалідів та один – сезонний. Розширюється Парк мініатюр.
• У Феодосії 2013 року планується провести: у червні – фестиваль військових оркестрів, у вересні – 3й міжнародний фестиваль вина «WineFeoFest».
 

назад >>>