Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Президент України Віктор Янукович видав доручення провести переговори з представниками Євросоюзу та Польщі про доцільність запровадження швидкісного залізничного руху за маршрутом Львів – Перемишль – Варшава. Таке доручення знаходиться в Національному плані дій на 2013 рік щодо запровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки. Тим самим дорученням голова держави розпорядився провести переговори з російською стороною про доцільність запровадження швидкісного залізничного руху за маршрутом Київ – Москва.
Нагадаємо читачам, що недавно в одному з номерів УТ ми пропонували розглянути можливість побудови в Україні сучасної залізничної магістралі, призначеної для швидкісного пасажирського руху, за маршрутом Варшава – Ковель – Київ. Якщо розглядати президентське доручення як перший етап запровадження у державі сучасних залізничних перевезень, а на другому етапі запровадити швидкісну лінію Київ – Львів, то така траса виявиться довшою, проте оптимальнішою за рахунок проходження через столицю Галичини.
За міжнародними нормами, 200 км/год – це мінімальна швидкість, за дотримання якої залізничний рух може вважатися швидкісним. Зауважимо, що швидкісний рух з Варшави до Львова можливий лише за умови побудови на українській території європейської залізничної колії шириною 1435 мм. У випадку, якщо на другому етапі, тобто на трасі Львів – Київ, буде ухвалене рішення прокласти європейську колію, цей проект може стати реальним чинником європейської інтеграції України, оскільки столиця (а в перспективі й східні регіони держави) зможуть отримати пряме сполучення з Європою без необхідності пересадки чи зміни колісних пар.
Сьогодні на прикордонній станції Мостиська2 на українсько-польському кордоні експлуатується система зміни ширини колісних пар SUW-2000, яка дозволяє потягам, обладнаним спеціальними візками, переходити з широкої (1520 мм)
колії на європейську без зупинки та необхідності зміни колісних пар. При підготовці до Євро2012 планувалося обладнати такими системами залізничний перехід Ягодин – Дорогуськ, а також Чоп – Захонь на кордоні з Угорщиною, проте ці плани не було реалізовано. Сьогодні через українопольський кордон проходить лише один потяг на добу, обладнаний такими візками — це потяг 35/36, що курсує за маршрутом Львів – Краків – Вроцлав. Усі інші потяги далекого сполучення, у тому числі й пасажирські, які перетинають українсько-польський кордон, здійснюють перестановку колісних візків на станції Перемишль (Польща) та Ягодин (Україна). Крім цих станцій, міжнародні пасажирські потяги курсують з території України через станції Чоп та Вадул – Сирет, де також здійснюється операція перестановки колісних візків.
 

назад >>>